Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Halo Combat Evolved

2012.10.10

Halo Kritika:

 

Elöször is kiszeretném emelni hogy ez nem a Halo Combat Evolved Anniversary
Hanem a 2001-es Combat Evolved.
Nos Térjünk is a lényegre.
Játékmenet:
Tehát mint mondtam a Halo Combat Evolved 2001-ben került ki a piacra, amelyet
a Bungie Studios fejlesztett és a Microsoft Games Studio adta ki.
A Halo Combat Evolved egy Belső nézetű lövöldözős játék(FPS)
A játékban lehetőség nyílik járműveket vezetni.Coverant és emberi jármúveket is.
Ezek között található a 
Tank,telepjáró,Ghost(idegenek repülő telepjárója)és a
Banshee(ami egy speciális repülő az idegeneknek)
Mikor a járműbe beszálunk vezetőnek illetve hátra fegyverzet kezelőnek
a kamera külsőnézetre vált.De akik Utaznak vagyis csak felszálnak,azoknak marad
a Belső nézet.
A játékosunk azaz 
Master Chief az utolsó Elit katonánk fel van szerelve egy különös
energiapajzzsal ami egy ideig bírja a lövedékeket,de hogyha túlsokat kap akkor
az energiapajzs lemerül és könnyedén elhalálozhat játékosunk!De ha félre vonulunk
hamar feltöltődik.
A HUD jobb felső sarkában található az energiapajzzsunk ami alatt található az
Életerőnk is.Életerőnket feltölthetjük Életcsomagokkal amik elég ritkák a pályán.
A bal felső sarkában pedig a Lőszer és a Gránátok helyezkednek el.
A Játék Fegyverarzenálja változatos fegyverek alkotják.Minden fegyver más-más
szituációhoz alkalmas például:Egy sötét Lopakodós pályán nem hasznos a Shotgun.
Sajnos nem mi választhatjuk ki a Fegyvereinket hogy mivel kezdünk.De a játék
a Szituációhoz hasonló fegyvereket válogat be nekünk.Így az elöző példát ismételve
nem lesz alkalmunk egy Shotgun-t kapni kezdésnél lopakodós pályán.Helyette
Megjutalmaz egy éjellátó Sniper-el.
A Coverant(az idegenek) Plazmafegyverekel fognak megrohamozni.Amik újratöltődnek.
Deviszont túlmelegednek,de egy kis időmúlva már újra harcképesek lesznek.
De hogyha már teljesen lemerült nem használható vagyis nem lehet tárat cserélni.
Míg mi azaz a UNSC (United Nations Space Command)Hagyományos fegyverzettel
Rendelkezik.A Coverantal szembem sima municiót használ és a túl melegedésseltől semkell félni.A régi FPS játékokkal ellentétben itt csak 2 fegyvert hordozhatunk magunknál.
A gránátok eldobása és a közelharc nagy mennyiségben segíti az előre haladást.
4 Darab sima repeszgránát lehet nálunk és 4 darab 
plazma gránát.
Az utóbbi érdekessége hogy tapad így könnyedén elsöpörhetjük az ellenfelet az útból.
Én közelharcot akkor szoktam használni mikor lopakodni kell ez által hogyha leütjük az Ellenfelet
akkor a többi nemfog észrevenni.Vagy másik eset mikor kifogytam lőszerből és neki támadok
közelharcal.De azért a Játék ad nekünk municiót és egy jó darabig kibirja.Ha okosan használjuk fegyvereinket.

Ellenfelek:
Elsősorban a Covenant nevű, földönkívüli létformákból álló rejtélyes szövetség
haderejével kell megküzdeni.Ezek közt vannak az 
Elite-k akik hasonlóan Karakterünkhöz
Energiapajzsokkal vannak felszerelve.Fegyverzetükben szerepel 
plasma puska,plasma gránát,
Míg a 
Gruntok kisebb termetűek általában hogyha egyedül maradnak elfutnak.Felszerelésük közt a plasma pisztolyt használják álltalában de van hogy valamelyik Gruntnál Needler van Ami
az én elnevezésem alaplyán "tüskés" hogy miért?Mert Robbanó tüskéket lőnek ki vagy Kristályokat.
Jackal Faj jobb karjukra erősített páncéllal próbálnak ellen álni lövésünknek,másik kezükben
megtalálható a 
plasma pisztoly.A Hunterek nagy életerővel és Erős páncélzattal rendelkeznek.
Kiírtásuk egyszerű.(vagyis nekem az volt)A 
hátán van a gyenge pontjuk és azt kell lőni.
Késöbb egy Flood faj fog megjelenni ami a Coverant és az USNC-t is fenyegeti.
A Floodokról tudni kell hogy csapataik az elhullott holttestekből álnak.
Hogy az elhullott holttestek feléledjenek kell valami ami feltámasztja őket.
A Flood faj rendelkezik ilyennel ezek a 
Paraziták.A Paraziták voltak az első Flood fajok.Flood-ok nem olyan erősek viszont mindig csapatban vannak.Emellet a Flood-ok közt találhatóak az Emberi fertőzöttek és a Coveranti Fertőzöttek.
A Flood megállítására a korábban már kihalt Forerunner faj létrehozott számos
mesterséges inteligenciával rendelkező 
robotot ami fel van szerelve lézerfegyverrel
és mechanikus felépítésüknek köszönhetően immúnisak a Flood fertőzésére.
Az ellenfelek mesterséges inteligenciája kifejezetten jó lett kritikusok szerint.
És a játékosok sem panaszkodhatnak eziránz.Példa:Egy Grunt visszavonul és keres magának egy Ghost-ot amibe beszálva nekünk támad.Az Elitek pedig gyakran fedezék mögé szaladnak és onnan próbálnak leszedni minket.Vagy pedig USNC-nél hogyha Mi beszálunk egy járműbe akkor a közelben lévő egység is beszál hátúlra vagy mellénk lőni.

Többjátékos mód:
Xbox Live Szolgáltatás késöbb jelent meg mint maga a játék ezért nem volt online harc más játékosok ellen.
Viszont ezt egy LAN partyval meglehetett oldani egy 16 férőhelyes meccsel.
5 fajta játékmód elérhető benne CTF,TDM stb...2004. március 15. a Gearbox Software kiadta a Windowsos változathoz a Halo: Custom Edition nevű frissítést, mellyel saját pályákat és módosításokat készíthettek a rajongók.

Történet:
A Halo Combat Evolved egy Sci-fi univerzumban játszódik.A Föld túlnépesedés miatt más bolygókra települt.
Fontosabb bolygó a Reach bolygó melyen bekövetkezett az űrhajó gyártás és a Tudományos szuperkatonák létre hozása.
Az egyik Projectet Spartan Program-nak hívták melynek célja a genetikailag és technikailag továbbfejlesztett szuperkatonák létrehozása volt.
A játék 27 évvel ezelött 2525-ben játszódik.Az emberiséget pusztító Coverant a Reach Bólygót vette célpontba.Az USNC képtelen volt elviselni
a folyamatosan növő vereségek számát,mert bár a Spartan-II katonák eredményesen harcolnak a Covenant ellen, csekély számuk miatt nem
képesek megfordítani a háború kimenetelét.
Az emberek a Spartan-II katonákat vissza küldik a Reach bolygóra jobb felszereléssel.
A terv elött 2 nappal a Coverant lerohanja a kolóniát.A Pillar of Autumn tüléli a támadást és egy hiperugrással elmennek.
Több tucat Coverant hajó veszi körbe a Pillar of Autumn-ot Felébresztik az Utolsó Spartan-II-t azaz minket.A hipertérugrás egy hatalmas, gyűrű alakú építményhez, egy halóhoz vezeti őket. A játék háttértörténete szerint összesen hét Halo maradt épségben a Forerunner faj és a Flood háborúja után. Ezen fiktív mesterséges világok jellemző tulajdonsága, hogy átmérőjük tízezer kilométer, valamint egy adott bolygó és holdja között lévő Lagrange-pontok körüli pályán keringenek.

Szereplők:
Főszereplő:
Master Chief Petty Officer John-117 aki a Reach nevezetű bolygó egyik túlélője,és a mi karakterünk.
Segítségünkre lesz 
Cortana.Master Chief idegi implantátumként szerepel.
Fontos szerepet tölt még be a hajó kapitánya
Jacob Keyen és Avery Junior Johnson törzsőrmester.
Ellenfelünk egy kis robot aki a 343 
Guilty Spark névre hallgat.
 
Zene:
 
A Halo zenéjét a Bungie Studio hangtechnikai felelőse, Martin O'Donnell szerezte.Martin O'Donnell elmondta hogy a zene a fő cél volt a Halo-ban.Egyes szituációk hosszához is egyszerűen lehetett igazítani ezeket.Statikus zenei betétek helyett egy dinamikusabb zenei aláfestést teremthetett meg.A tervezők elmondták, hogy az adott szituációban mit szeretnének, hogy a játékos átérezzen, ő pedig ennek megfelelően társította hozzá a zenét, majd együtt visszanézték az eredményt.A zeneszerző azzal indokolta, hogy a zene az egyik legjobb módszer arra, hogy a játékos érzelmeire hassanak, ezért inkább visszafogottan alkalmazzák, hogy abban a pillanatban csendülhessen fel, amikor a játék a legdrámaibb pillanataihoz érkezik.
 
Remélem tetszett az Első kritikám.by Ellis